Η παρέμβαση Επιμελητηρίου Ηλείας μετά τη συζήτηση για το «ΠΥΡΓΟΣ – ΠΑΤΡΑ» στο Δ.Σ. – Επιστολή Κ. Νικολούτσου στον Υπ. Υποδομών Χρ. Σπίρτζη – Αδιανόητη η καθυστέρηση όταν παντού στην Ελλάδα ολοκληρώνονται μεγάλα έργα.

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΗΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΓΙΑ ΤΟ «ΠΥΡΓΟΣ – ΠΑΤΡΑ» ΣΤΟ Δ.Σ

NIKOLOYTSOS22_F1604818349_F2867461.jpg

Αλλάξτε άμεσα τη μέθοδο για να σωθεί το έργο…

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ Κ. ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΥ ΣΤΟΝ ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΧΡ. ΣΠΙΡΤΖΗ

ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΟΤΑΝ ΠΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ….

Ο τρόπος που έχει επιλεγεί για την δημοπράτηση και την εκτέλεση του έργου του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος» δεν μπορεί να εγγυηθεί την ολοκλήρωσή του σε διάστημα 2-3 ετών , παράλληλα δε, υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες για την τήρηση του προυπολογισμού η διόγκωση του οποίου είναι πιθανό να ξεπεράσει κατά πολύ την χρηματοδότηση…

Αυτό τονίζεται ξεκάθαρα από το Επιμελητήριο Ηλείας τα μέλη του οποίου συζήτησαν και πάλι για το σημαντικό έργο στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ που πραγματοποιήθηκε μάλιστα μια μέρα πριν από την παρουσία του Υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη στην Πάτρα.

Έτσι το ΕΒΕ έστειλε από την αρχή το «μήνυμα» ότι δεν μπορεί να συνεχισθεί άλλο αυτή η εικόνα, και με δεδομένη την μεγάλη καθυστέρηση των διαδικασιών που μας θέτει συνεχώς εκτός χρονοδιαγραμμάτων.

ΜΟΝΟ ΕΔΩ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ….

Το θέμα στο ΔΣ εισηγήθηκε ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Κώστας Νικολούτσος, εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά του για τις εξελίξεις, αφού παρά την δημοπράτηση του πρώτου τμήματος του έργου, εδώ και πολλούς μήνες, περιμένουμε ακόμη την αποστολή των δικαιολογητικών για προσυμβατικό έλεγχο των δημοπρατηθέντων τμημάτων!

Είναι αδιανόητο να συμβαίνει κάτι τέτοιο είπε, όταν την ίδια στιγμή ολοκληρώνονται σε άλλες περιοχές έργα μεγάλων αντίστοιχων οδικών αξόνων με χαρακτηριστικά παραδείγματα την Ιόνια Οδό ή τον δρόμο Κορίνθου – Πατρών….

Ο κ. Νικολούτσος αναφέρθηκε ακολούθως στην λανθασμένη μέθοδο που συνεχίζει να εφαρμόζει για την κατασκευή του έργου το Υπουργείο, αλλά και τους φόβους ότι σύντομα θα οδηγήσει σε περαιτέρω καθυστέρηση ενώ δεν αποκλείεται να δημιουργηθούν και άλλα προβλήματα στην πορεία, θέτοντας την κατασκευή του δρόμου σε διαρκές καθεστώς αβεβαιότητας και ανησυχίας….

Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις μελών του ΔΣ που μίλησαν για τα πολλά τροχαία ατυχήματα που στοίχισαν ανθρώπινες ζωές και διατύπωσαν ταυτόχρονα την αρνητική έκπληξή τους για την επιμονή και τον τρόπο που έχει αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα το θέμα ο κ. Σπίρτζης.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Στον Υπουργό αποφασίσθηκε να σταλεί άμεσα επιστολή με την οποία του ζητείται να επανεξετασθεί κυρίως η μέθοδος για την κατασκευή του έργου. Ειδικότερα στην επιστολή του κ. Νικολούτσου στον κ. Σπίρτζη τονίζονται τα εξής:

«Το Επιμελητήριο Ηλείας εκφράζει τη βαθιά ανησυχία του για την εξέλιξη των διαδικασιών υλοποίησης του έργου «Πάτρα – Πύργος» δεδομένου ότι αν και έχουν περάσει πολλοί μήνες από την δημοπράτηση του πρώτου τμήματος του έργου (Μάιος 2016), ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος των τριών δημοπρατηθέντων τμημάτων, τη στιγμή που ολοκληρώνονται βασικοί οδικοί άξονες της χώρας όπως η Ιόνια οδός, το τμήμα «Κόρινθος-Πάτρα» και ο Ε65 τμήμα (Ξυνιάδα-Τρικάλα).

Η επιλεγείσα μέθοδος δημοπράτησης ως δημόσιο έργο αντί της εφαρμοσθείσης μεθόδου στα άλλα δίκτυα ως τεμάχιο ένα, όπως και στο νέο τμήμα (Ξυνιάδα-Τρικάλα) του Ε65, δεν εγγυάται την ολοκλήρωση του αντικειμένου σε διάστημα 2 – 3 ετών, πέραν των πρόσθετων προβλημάτων που προβλέπουμε ότι θα δημιουργήσει ο μεγάλος αριθμός των επιμέρους εργολαβιών (οκτώ για την ακρίβεια ) ενώ έχουμε σοβαρές αμφιβολίες αν θα τηρηθεί ο προϋπολογισμός ή θα διογκωθεί σε τέτοιο βαθμό που θα ξεπεράσει κατά πολύ την χρηματοδότηση.

Στην παραπάνω άποψη μας έχει συντελέσει και το γεγονός ότι για τον δρόμο Αμφιλοχία – Βόνιτσα, που εκτελείται στην γειτονική Αιτωλοακαρνανία πάνω από 10 χρόνια, δεν είναι ακόμα ορατή η ημερομηνία περαίωσης ως ολοκληρωμένο έργο (εικάζεται το 2022).

Σας παρακαλούμε να επανεξετάσετε την μέθοδο δημοπράτησης ώστε η Ηλεία η Ζάκυνθος η Κεφαλληνία να μην μένουν στο περιθώριο των εθνικών οδικών υποδομών της χώρας ενώ προσφέρουν τόσα πολλά στην εθνική οικονομία, με αιχμή τον τουρισμό και την πρωτογενή παραγωγή.»

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ

Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ, ότι δεν είναι η πρώτη φορά που το Επιμελητήριο παρεμβαίνει για το έργο, αντιθέτως και πριν καν προχωρήσουν οι δημοπρατήσεις με τον τρόπο κατάτμησης είχε επισημάνει τις αντιρρήσεις και επιφυλάξεις του ενώ από τότε είχε καταθέσει στο Υπουργείο Υποδομών τις προτάσεις του για το πώς μπορεί το έργο να ξεκινήσει άμεσα και να εκτελεσθεί με ορθολογικό τρόπο χωρίς τις καθυστερήσεις που βλέπουμε σήμερα. Δυστυχώς δεν εισακούσθηκε όπως αναφέρθηκε και στο τελευταίο ΔΣ παρά το γεγονός ότι έσπευσε πρώτο να μιλήσει επί της ουσίας για το θέμα και να παρέχει τις υπηρεσίες του όπου αυτό θα χρειαζόταν. Τώρα λοιπόν πρέπει ννα προλάβουμε το χρόνο αλλά και να διορθώσουμε χειρισμούς που όπως αποδεικνύεται δεν φέρνουν από πλευράς Υπουργείου το ανάλογο αποτέλεσμα αφήνοντας την Ηλεία και τα συνδεόμενα με αυτή νησιά Ζακύνθου και Κεφαλλονιάς στην απομόνωση……

Προηγούμενο Δημοσιεύθηκε η ετήσια έκθεση της ΕΕ για τις επιχειρηματικές επενδύσεις σε Έρευνα & Ανάπτυξη.
28ης Οκτωβρίου & Πλ. Ηρώων,
Τ.Κ. 27100 ΠΥΡΓΟΣ

Ωράριο Λειτουργίας:

Δευτέρα – Παρασκευή:
8:00 πμ – 15:00 μμ

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε πρώτοι για όλα τα νέα μας